Eriksona hipnozes pamatatziņas - Personības pilnveidošanas centrs
  • +37167292808
  • +37128336927

Tumšie mākoņi pārvēršas debess puķēs, kad tos noskūpsta gaisma. Rabindranats Tagore

Eriksona hipnozes pamatatziņas

  1. Katrs cilvēks patstāvīgi piedod nozīmi savai pieredzei. Cilvēka uzvedība ir atkarīga no cilvēka sapratnes par to, kas notiek. Informācija var būt pieņemama vai nepieņemama.
  2. Cilvēks pārdzīvo savas problēmas kā problēmas un vēlas, lai situācija uzlabojas.
  3. Problēma nenorāda uz pataloģiju. Tas, kas var novest pie izmaiņām, nav tas pats, kas problēmas cēlonis un tā atrašana.
  4. Cilvēks var būt mēģinājis savu problēmu risināt. Nesekmīgi mēģinājumi rada bezizejas sajūtu.
  5. Visiem cilvēkiem ir resursi problēmas risināšanai. Citus tie zina, citus nē. Bieži cilvēki nezina savas stiprās puses.
  6. Problēmas ir problēmas. Cilvēkiem nav problēmas, bet uzdevumi, kas izskatās kā problēmas.
  7. Izmaiņas ir vienmēr un ir nenovēršamas. Tām ir sniega bumbas efekts.  Vislabākās izmaiņas ir tās, ko cilvēks pats pamana.
  8. Katrā problēmā ir izņēmums. Terapeitam jāvērš uzmanība uz izņēmumiem un sīkām pārmaiņām.
  9. Problēma var būt pārformēta citā veidā.
  10. Katrā problēmā ir baltie plankumi, kad problēma nepastāv. Parasti cilvēks to neredz. Terapeitam ir jāatrod izņēmumi – jānoskaidro, kurās situācijās problēma nav problēma.
  11. Problēma saglabājas no mijiedarbības, kad to uztur klients un vide, kurā ir problēma.
  12. Jauna uzvedība var saraut mehānismu, kas uztur šo problēmu. Jaunā uzvedība var būt neapzināta.
  13. Jaunas pārliecības var saraut mehānismu, kas uztur šo problēmu.
  14. Turpini darīt to, kas „darbojas”. Ja kaut kas nesanāk – atlaid, pārtrauc. Dari savādāk.
  15. Nav nepieciešams zināt, kur slēpjas problēma. Terapija var būt efektīva arī tad, ja nav skaidri zināma problēma.
  16. Nevajag pētīt visus cēloņus, bet orientēties uz rezultātu.
  17. Svarīgi noteikt, kas mainīsies, kad problēma būs atrisināta, kādi būs efekti.
     

Kursi "Eriksona hipnoze. Pašhipnoze".

Mūsu klienti