Radīt tādu uzņēmumu, kuram cilvēki gribētu piederēt - Personības pilnveidošanas centrs
  • +37167292808
  • +37128336927

Stāsti ikvienam, ko vēlies darīt un kāds vēlēsies tev palīdzēt to paveikt. Viljams Klements Stouns

Radīt tādu uzņēmumu, kuram cilvēki gribētu piederēt

01.10.2014 Indra Melbārde,
SIA “Personības pilnveidošanas centrs” valdes priekšsēdētāja, NLP trenere, koučs.
Artūrs Zeltiņš,
NLP treneris, koučs.

Vai esat aizdomājušies par to, kā dēļ jūs strādājat, darāt savu darbu? Kā jūs jūtaties savā darbavietā? Kā jūtas citi darbinieki? Kāda ir jūsu preču un pakalpojumu pievienotā vērtība? Kāds labums cilvēkiem no jūsu darbības? Kādas klientu vērtības jūs apmierināt? Vai esat aizdomājušies, kāds ir jūsu uzņēmuma galvenais uzdevums bez peļņas radīšanas? Kāda ir jūsu personīgā vīzija, tālākais nākotnes redzējums saistībā ar uzņēmumu un vidi, kurā dzīvojat?

Publicēts ABSI 2014/ 2015. gada izdevumā.

Vai esat aizdomājušies par to, kā dēļ jūs strādājat, darāt savu darbu? Kā jūs jūtaties savā darbavietā? Kā jūtas citi darbinieki? Kāda ir jūsu preču un pakalpojumu pievienotā vērtība? Kāds labums cilvēkiem no jūsu darbības? Kādas klientu vērtības jūs apmierināt? Vai esat aizdomājušies, kāds ir jūsu uzņēmuma galvenais uzdevums bez peļņas radīšanas? Kāda ir jūsu personīgā vīzija, tālākais nākotnes redzējums saistībā ar uzņēmumu un vidi, kurā dzīvojat?
“Vīzija” izklausās kā kaut kas ļoti liels, bet tai ir divas vienkāršas kvalitātes – tā iedvesmo rīkoties, kā arī iesaista, iedvesmo un aizrauj citus.
Ja vadītājam ir sava vīzija, kuru viņš grib sasniegt uzņēmumā, ideālais variants ir atrast tādus darbiniekus, kuri arī vēlas tur nonākt un ir laimīgi iet šo ceļu kopā. Aizraujošas vīzijas esamība piešķir jēgu darbam. Vērtības ir degviela rīcībai, kādēļ mēs gribam iet un darīt. Vērtību skaidrība ļauj precīzi nodefinēt mērķus, kurus patiešām gribam sasniegt.
Sāciet ar savu personīgo vērtību izzināšanu, lai varētu vadīt pats sevi, tas ļaus saprast vēl labāk citus cilvēkus un vadīt viņus.
⦁    Kas man ir svarīgs manā darbā?
⦁    Ko es meklēju savā darbā?
⦁    Kādas piecas lietas palīdz man darīt savu darbu labi?
⦁    Kāpēc man tas ir svarīgi?
⦁    Ko es gribētu izmainīt savā darbā, lai tas man vēl vairāk patiktu?
⦁    Kad un ko es savā darbā esmu tādu izdarījis, kas man šķiet ļoti vērtīgs?
⦁    Ko es vērtēju visaugstāk, ko nevar nopirkt par naudu?
⦁    Ko es cienu cilvēkos, ar kuriem kopā strādāju?

Kad vērtības ir noteiktas, nepieciešams apzināties, kādiem nosacījumiem ir jāizpildās, lai šīs vērtības būtu piepildītas.
⦁    Kam ir jānotiek , lai es būtu piepildījis savas vērtības?
⦁    Kā arī – kas šīs vērtības noniecina?
⦁    Kā es zinu, ka manas vērtības ir piepildītas?
⦁    Kam ir jānotiek, lai es justu šo piepildījumu?
⦁    Vai šos nosacījumus ir viegli vai grūti izpildīt?
⦁    Cik lielā mērā es pats varu ietekmēt savu vērtību piepildīšanos?
⦁    Vai man ir vairāk iespēju, kā justies labi, vai kā justies slikti?
Vērtību izpratne ir dažāda. Piemēram, cilvēks, kuram ļoti svarīga vērtība ir „drošība” labi var justies, ja viņa bankas kontā glabājas noteikta naudas summa neparedzētiem gadījumiem. Kāds cits šo vērtību būs piepildījis tikai tad, ja viņam vienmēr līdzi būs personiskā apsardze.
Būt par līderi nozīmē ne tikai piepildīt savas vērtības, bet, rīkojoties saskaņā ar tām, palīdzēt citiem apzināties savas vērtības un tās īstenot. Vērtības bieži tiek definētas vispārīgos vārdos – „stabilitāte”, “piepildījums”, “draudzība”, “labklājība”, “attīstība”, „profesionālisms”, „harmonija”, „izcilība” u.c. Tomēr aiz šiem izplūdušajiem apzīmējumiem slēpjas konkrēta pieredze reālajā dzīvē, un tā var būt pat ļoti atšķirīga katram no mums. Kad šo pieredzi mēs piedzīvojam, mēs sajūtam, ka mūsu vērtība ir piepildīta. Tas ir mūsu atalgojums, dzīves piepildījums.
Vērtības ir spēcīgs motivators ikvienam cilvēkam. Daži savas vērtības skaidri apzinās un mērķtiecīgi piepilda ikdienas dzīvē, daži nojauš, daži pat neaizdomājas par tām… Mūsu pieredze liecina, ka laimīgāki, harmoniskāki, darbīgāki ir tie cilvēki, kas savas vērtības apzināti īsteno, kam ir mērķis, sapnis, vīzija uz ko tiekties. Ideāli, ja arī darbavietā cilvēks var dzīvot saskaņā ar savām vērtībām. Ir uzņēmumi, kas patiesi, pēc būtības definējuši savu vērtību sistēmu, kas saskan ar tā īpašnieku, vadītāju vērtībām, ir uzņēmumi, kas vērtības definējuši formāli (skaists ieraksts mājaslapā), ir uzņēmumi, kas „tādiem sīkumiem laiku netērē”… Mēs aicinām ikvienu vadītāju kļūt par iedvesmojošu līderi un radīt vidi, kurā cilvēki ir laimīgi strādāt, jo var pilnībā realizēt sevi.
Tā kā vīzija bieži vien eksistē tikai mūsu galvās, citi par to uzzinās tikai, kad sāksim par to runāt vai sāksim rīkoties, lai to īstenotu. Runājiet par uzņēmuma vīziju!
Loģiska darbību secība, lai izveidotu spēcīgu, uz vērtībām orientētu, uzņēmumu:
1.    Noteikt savas pamatvērtības.
2.    Definēt uzņēmuma galvenās vērtības un radīt vīziju, kas aizrauj.
3.    Izvēlēties darbiniekus ar līdzīgu vērtību sistēmu. Veidot domubiedru komandu.
Mēs savā ikdienas darbā Personības pilnveidošanas centrā klientiem palīdzam apzināties savas galvenās vērtības un, balstoties uz tām, izvirzīt iedvesmojošus un sasniedzamus mērķus. Ar mūsu uzņēmuma vērtībām, misiju un vīziju varat iepazīties mājaslapā – www.nlpcentrs.lv
Vēlaties labas pārmaiņas savā uzņēmumā? Mainieties! Pārmaiņas sākas cilvēku apziņā. Radiet labas pārmaiņas sevī, savā komandā! Radiet vidi, kurā cilvēki var īstenot savas vērtības.
Un vēl. Ikviens uzņēmums rada kādu produktu vai sniedz pakalpojumus saviem klientiem – cilvēkiem ar savu vērtību sistēmu. Aizdomājieties – kā tas, ko jūs savā darbā darāt, apkalpo, piepilda klientu vērtības? Un ko jūs varat darīt, lai vēl vairāk apmierinātu savu klientu vērtības?
Veidojiet uzņēmumu, kas atbilst jūsu vērtībām, aizraujieties ar savu darbu, sajūtiet, kā tas nes gandarījumu. Ikvienu sarunu, ikvienu sapulci, ikvienu lēmumu vadiet caur savu vērtību prizmu. Sajūtiet gandarījumu ikdienā, radiet vidi, kurai cilvēki tiecas būt piederīgi!


⦁     „Dzīvošana saskaņā ar vērtībām un orientēšanās pēc tām ir tiklab atsevišķa cilvēka, kā jebkuras organizācijas vislielākais izaicinājums, kas organizāciju vadītājiem jāpieņem, ja viņi tik tiešām vēlas panākt pārmaiņas.” Toms Breidijs

⦁    „Līderība ir nodošanās idejai, sapnim un vīzijai par nākotni”. Benazira Buto

Citi raksti

  • Dzīves revīzija

    Laiks pirms gadu mijas var tevi pamatīgi samulsināt, jo vismaz uz brīdi gribēsies aizdomāties par to, kas bija, ir un vēl būs. Sākt jaunu dzīvi? Meklēt citu darbu? Pamainīt matu toni? Varbūt vienkārši vairāk baudīt šeit un tagad mirkļus, novērtējot tagadnes burvību? Vārdusakot, - ko iesākt ar savu dzīvi?

  • Radīt tādu uzņēmumu, kuram cilvēki gribētu piederēt

    Vai esat aizdomājušies par to, kā dēļ jūs strādājat, darāt savu darbu? Kā jūs jūtaties savā darbavietā? Kā jūtas citi darbinieki? Kāda ir jūsu preču un pakalpojumu pievienotā vērtība? Kāds labums cilvēkiem no jūsu darbības? Kādas klientu vērtības jūs apmierināt? Vai esat aizdomājušies, kāds ir jūsu uzņēmuma galvenais uzdevums bez peļņas radīšanas? Kāda ir jūsu personīgā vīzija, tālākais nākotnes redzējums saistībā ar uzņēmumu un vidi, kurā dzīvojat?

  • Kā izteikt un uztvert kritiku?

    Ja pavisam godīgi – kritika nepatīk mums nevienai! Jo kas gan var būt patīkams tajā, ka kāds norāda uz mūsu trūkumiem un nepilnībām! Tomēr psihologi uzsver: ļoti bieži veids kā kritika tiek izteikta un arī uztverta, ir kā lakmusa papīrītis, kas parāda, vai esi jau sasniegusi noteiktu brieduma pakāpi. Jo mazi bērni mēdz apvainoties par katru kritisku piezīmi...

  • Kā dzīvot viegli un priecīgi

    Kāpēc vieni uz identisku situāciju raugās grūtsirdīgi nopūšoties, bet citi tajā drāmu nesaskata? Vai kāpēc līdzīga situācija vienos vēl ilgi izraisa nožēlas pilnas atmiņas, kamēr otri to drīz vien ir aizmirsuši un dzīvo tik tālāk bez nomācošās pagātnes ēnas? Meklējam atbildes, kā sevī atraisīt prieku un iemācīties dzīvi tvert vieglāk!

Mūsu klienti